Monday, March 21, 2011

huvitav, kas entomoloogid jooksevad ka kiljudes ümber valguspüügi lina...

Oh miks, oh miks ei ole ma teile juba kirjutanud?? Reedel polnud mul midagi kirjutada, laupäeval olin hilja õhtuni pulmas ja eile oli internett kõvasti luku taha pandud. Nii lihtne see ongi.

Nagu ütlesin, käisin laupäeval pulmas kontvõõraks. Õigem on küll öelda eelpulmas, kus kaubeldakse pruudi hinna üle. Siin on kombeks kolm pidustust: eelpulm, pruudile kaasvara andmine ja siis pulm. Ükski järgnev ei saa eelnevata toimuda. Et siin abielluda, peab peig maksma vanematele tütre "röövimise" eest nõutud hinna. Kui vanemad nõus ei ole, siis abielluda ei saa. Tavaliselt on hinnaks 1-2 lehma, sõltuvalt pruudi väärtusest. Laupäevase pulma tegi toredaks asjaolu, et nii pruut kui ka peig olid enda viiekümnendates ja juba ka vanavanemad. Ja ikka ei saanud nad ilma pruudi vanemate nõusolekuta abielluda. Eks natuke ole kogu see kauplemine näitemäng ka, aga reaalselt tuleb peiul nõutud hind maksta. Olgu siis 50 või kui tahes vana. Pruudi hinnaks kujunes üks lehm, üks kits, umbes 150 eurot sularaha, hunnik alkoholi ja limonaadi. Kogu külal söödeti kõht ka täis. Mul ka. Kui kõik teised sõid sõrmedega, siis mulle eraldati isegi kahvel. Olime aukülalised ja istusime pruudi vanemate kõrval. Natuke imelik oli kogu selle erikohtlemise tõttu, aga tore oli ka.
Tegin päringu ka enda hinna kohta lehmades. Vastuseks sain very many, vähemalt kümmet lehma olen väärt. Äriidee vanematele missugune, kui nad peaksid tahtma karjakasvatuse juurde tagasi pöörduda... Kümme lehma, kas keegi pakub enam ?? Kas ma kuulen 11 lehma? Ilmselt mitte...

Eile oli veits nukker, kuna soomlased lahkusid. Olen nüüd üksi. Aga täna sain endale lõpuks oma isikliku maja. Majas kaks tuba, pluss köök, pluss väliköök ja veranda. Isiklik kokk on ka, nii et pole elul häda miskit. Siiani elasin ühikatoas. Otsustasin koka jätta ka peale teiste lahkumist. Loobusin küll sellest, et ta mulle ka hommikusööki teeks, kuna oskan ise ka endale võid saia peale määrida. Aga siinsetest juurikatest toidu tegemine nõuab juba teatavat vilumust, mida mul pole. Ah ja olgem ausad, ega kui päevas kulub söögi ja koka peale umbes 60 krooni pole ka just suur kadu. Ajaline võit on palju suurem. Ja Molley on tore naisterahvas, nii et hea, kui ta tööd saab teha ja enda perele midagi paremat tänu sellele lubada. Ostsime talle soomlastega kitse ka. Väga tiine kitse. Kits toodi 20 km kauguselt linnast mootorrattaga. Ma ei tea kuidas see kits seal ratta peal sõitis ise nii tiine kui tiine olla annab. Kitse saab siin 30 euri eest. Võtaks kohe mitu, kui saaks kaasa tuua.


Ja õppetoetusest jäeti mind ka see semester ilma. Krt!

2 comments:

  1. Tere-tere. Aitäh kasuliku info eest ütlen Martinile edasi.Koostan korraliku äriplaani.Tore et ikka kõik hästi on ,muretsen natuke selle lollaka sõja pärast seal teie kandis.Kalli-kalli ja järjekindlalt igatsen.

    ReplyDelete
  2. Ma ei tea, siin on iseenesest rahulik ja mul puudub täielik ülevaade olukorrast, kuna uudiseid ei kuule, lehti loe ja internett on kohutavalt aeglane. Aga ma arvan, et muretsemiseks pole hetkel küll veel põhjust.

    ReplyDelete