Thursday, September 26, 2013



26.09.13
Täna on olnud üsna huvitav päev. Mul on siin 3 valguspüügikohta üleval: üks mu maja küljes, üks labori taga ning eile panime ka kolmanda metsa üles. Kõigepealt kontrollisin hommikul labri taga olevat suurt valguspüügi kohta. Vaksikuid oli vähe ja need vähesedki olid isased. 6-6.30 vahel läksin metsa enda lina kontrollima. Kui olin enda lina juurde saabunud ja vaevalt seda vaadata jõudnud, nägin kuidas mu selja taga tume kogu oksi ragistades lähenes (sellel kellajal on metsas veel kottpime). Härra paavian oli just ärganud ja otsustas nüüd korda looma tulla, kuna olin ilmselt ta und seganud. Urises ja möirgas mu peale. Jõudsin vaid enda lambi patarei küljest lahti tõmmata ning panin rahulikult kuid üsna adrenaliinirohkelt teises suunas ajama, kuna polnud eriti huvitatud hommikuselt pahase paavianiga kohtumisest. Minu õnnetuseks oli ta mu tagasitee ära lõiganud, mistõttu algaski mu päev läbi Acanthuse võsa endale tee rajamisega. Õnneks ei olnud metsast välja eriti pikk tee, aga see eest tuli pimedas mööda võsa roomata ja ronida. Tuleb tunnistada, et see äratab paremini üles kui mistahes hommikukohv.
7st lahkusid esimesed meie seast tagasi Soome poole. Pärastlõuna veetsin endale paavianipeksmistoigast teravaks ihudes. Homme näeme, raisk!
Teine huvitav kogemus tänasest päevast on see, et lõpetasin just selgituskirja kirjutamise Kiko Primeland Boarding and Day School’i direktorile. Meil on siin olnud mitmeid probleeme rahvusvahelise ülekandega, mille kaudu, maksame palkasid siinsetele assistentidele. Seekord on palkade hilinemine eriti terav probleem olnud, kuna ka siin algas septembris kooliaasta ning töötajatel on vaja koolitasusid maksta. Ühe töötaja lapsed saadeti juba eelmine nädal koolist tagasi, kuna tasud on maksmata. Põhikooli õpilaste kuutasu on umbes 16-17 eurot ning korraga tuleb ette maksta 3 kuud, mis meile muidugi ei tundu eriline summa, aga siinses olukorras on väga suur raha. Kui te nüüd mõtlete, et miks ma siis neid aidanud ei ole ja nende eest koolitasusid ära ei maksa kuni palkade tulekuni, siis põhjus on väga lihtne..mu assistentidel on kokku ligi 30 last. Ega minulgi siin rahakuhja puuga seljas ole. Kuna palgad ka see nädal ilmselt kohale ei jõua, siis otsustasingi kirjutada selgituskirja kooli direktorile, et ta lapsed kooli tagasi võtaks ning kinnitasin, et tasud saavad palkade saabudes makstud. Homme saadan kirja kooli.  Usun, et kui keegi mzungu mingist ülikoolist isiklikult kirja kooli direktorile saadab, siis see on direktorile piisav meelitus, et lasta lastel kooli tagasi tulla. Loodame parimat.
Selline päev siis seekord.

1 comment:

  1. Hei hei!
    Tore on lugeda sinu tegemistest Sille. Tundub, et sul on seal ikka mõnusalt põnev.
    Meil siin aga kõik nagu ikka, igapäeva toimetused, elu. Mugul käib koolis, Solare kooris laulmas ja loovuskeskuses midagi loomas . Vahel ka tallis tädiga koos setukatega tegelemas.
    Väike nööbik (sinu Malle) kasvab ja on tubli tegelane, üritab istuma tõusta, keerutab end veidi, näitab keelt, purista tatimulle, seletab väga emotsionaalselt oma päeva tegemisi neile, kes kuulata viitsivad.
    Seeneküla edeneb usinalt – varsti katus peale (kerkib väike armas seeneke ).
    Naabrimees on sul tegus ja toimekas nagu ikka.
    Ilmad on meil siin sügisesed (kergelt öeldes nõmedad – tuul, vihm, külm, jne….). Õnneks on toas mõnusalt soe – vahet pole, mis seal õues on . Aga varsti, varsti tuleb ilus aeg.
    Aa no ja arvestades ilma, siis saab varsti ka grilli hooaeg läbi – lähme üle kapsale ja porgandile 
    Sai vist kõik siin toimuv kirja.
    Aga sina Sille hoia end (sa seikled vahel mul unes ja see ei meeldi mulle väga – tead küll minu unenäod … ).
    Kallistame SIND - kõik siit Seenekülast ja ootame! Ole tubli ja päikest sulle!

    ReplyDelete