Friday, April 26, 2019

26.04.19

Pidin juba mõtlema, et mitu päeva siin olnud olen ja jõudsin järeldusele, et täna oli teine täispäev. Hea on siin olla. Kui lennuk maandus, siis ikka vesistasin veidi. Olen 13 km Kampalast, Makerere Ülikooli põllumajandusbaasis. Tegu on suure hoonetekompleksiga, mis ehitatud 1930ndatel inglaste poolt. Praeguseks on siis segamini ülikooli hooned, eramajad, laborid ja laudad. 2 aastat tagasi oli siin veel killuke metsa olnud, nüüd on selle asemel maisipõld.
Vihmad on paar nädalat hiljaks jäänud, mistõttu on praegu veel selgusetu, mis plaanitud välitöödest saab. Esimesed kaks ööd olid lämmatavalt palavad. Siin on ikka palju kuumem ja lämbem kui Kibales. Kibales sai alati teki ja riietega magatud, mõnikord olid isegi villased sokid jalas, aga siin on ka õhuke lina liiast. Eile öösel saabus vihm. Öö oli päris sürreaalne. Saabus tuul, kõik uksed nagisesid, klaasid värisesid, äike sähvis ka läbi suletud silmade. Kui vihm saabus, tuli paari tuulehooga otse vihm ka mulle voodisse. Kui vihm sai läbi, tulid sääsed. Parvena. Ajasin, pealamp peas, neid enda võrgu all taga oma 5-6 korda. Täiesti selline ebareaalne öö oli.
Mul polnud plaanis malaariaravimeid võtta, aga arvestades seda sääskede hulka, siis plaan korraga muutus. Käisime täna Kampalas Makerere Ülikoolis ja haarasin teepealt apteegist ka maalariaravimeid. Ühtegi tuttavat marki ei olnud. Kõik täiesti tundmatud ravimid, pealegi Ugandas toodetud. Võtsin ühe tundmatu alla euro maksva ravimi, olen kindel et see on hea :D Nii palju kui aru sain, on sel sama toimeaine kui Lariamil..sellel ravimil, mis hallukaid tekitab. Aga kuna varasemalt mul mingeid kõrvaltoimeid pole olnud,  siis olen positiivne ja arvan, et pole hullu. Eks siis ole näha kui on. Iga öö sääski taga ajades saaksin ka varsti hallukad.
Sööme kohalikus kohvikus, aga meile tehakse eraldi süüa. Söök on hea, aga liiga muzungupärane. Pole veel üldse ube ega maguskartulit ja muud kohalikku kraami saanud. Chapattisid õnneks ikka saan. Hea uudis on see, et kohe-kohe on algamas mango hooaeg ja ananassid, arbuusid ja papaiad on juba valmis. Happy times!

Aga jah- kõik on hästi. Hea on tagasi olla.

No comments:

Post a Comment